czwartek, 25 lipca 2013

Czekamy i czekamy :(


Dziś jest 26.07, a ja dalej czekam -_-



Tak moi drodzy lada dzień mam jechać do U.S.A, a dalej nie wiem gdzie jadę.
Wakacje mijają mi świetnie, dlatego nie mam czasu pisać. Imprez końca nie widać.



Dzwoniłem do fundacji, powiedzieli mi że mam czekać. Myślę, teraz o czym wam mogę napisać?

Co powiecie na wymagania jakie musicie spełnić, by dostać się do programu w pigułce ?
Po co się pytam i tak nie macie nic do gadania (hahahahahaha)

Postanowiłem, że w każdym poście dam wam jakąś nutkę żebyście sobie czytali i słuchali.O to ta na dziś :D Miłego czytania!!!!!



A i jeszcze jedno w tym poście w komentarzach napiszcie mi czego byście chcieli się dowiedzieć, jakiś pytania dla mnie lub związane z wyjazdem. Jak się ich trochę zbierze to napisze post z odpowiedziami :D


Wymagania fundacji:
  • Jesteś uczniem ostatniej klasy gimnazjum lub uczniem liceum i Twoja średnia szkolna jest wyższa niż 3.75 (B) z każdego przedmiotu. 
  • Zdasz test językowy SLEP na minimum 50 punktów. Test możesz odbyć u nas. Koszt testu to jedynie 50 PLN. 
  • Jesteś w wieku 15,5 -18 lat ( Fundacja PAX akceptuje tylko uczestników urodzonych między 01.03.1995 a 01.08.1998 dla programu rozpoczynającego się w sierpniu 2013). 
  • Jesteś osobą dojrzałą, posiadasz motywację, będziesz odnosić się z szacunkiem do Twojej nowej rodziny.
  • Twój stan zdrowia oraz kondycja fizyczna pozwala Ci na uczestnictwo w programie oraz odbyłeś wszystkie szczepienia jakie są wymienione w aplikacji programowej. 
  • Nie palisz.
  • Uczestnictwo w programie jest Twoją samodzielną decyzją.
Dokumenty potrzebne do fundacji PAX: 
  1. kserokopia oryginału karty szczepień
  2. zaświadczenie o stanie zdrowia wypełnione przez lekarza
  3. wypis przedmiotów i ocen ze szkoły z ostatnich dwóch lat i obecnego semestru
  4. kserokopie oryginałów świadectw z ostatnich trzech lat
  5. referencje od nauczyciela języka angielskiego
  6. wypełniona aplikacja programowa
  7. osobisty esej ucznia na temat jego zainteresowań, rodzinny itd.
  8. kserokopia paszportu - strona ze zdjęciem
  9. 1 zdjęcie paszportowe - koniecznie z uśmiechem na ustach
  10. przynajmniej 6 zdjęć w otoczeniu rodziny i przyjaciół (tzw. album rodzinny)

Koszt programu: 

  • Test językowy SLEP - 50 PLN
  • Opłata wpisowa -1100 PLN
  • Opłata za program: 
Długość programu
Opłata programowa
1 semestr - fall semester
~5500 USD 
rok szkolny ~6500 USD 

  • Opłata SEVIS 180 USD
  • Opłata za orientation 600 USD
  • Opłata wizowa 160 USD
  • Bilet lotniczy 600-1000 USD
  • Kieszonkowe - minimum 250 USD na miesiąc

Procedura aplikacyjna:
  1. Umówienie się na spotkanie  i odbycie testu językowego SLEP - 50 PLN
  2. Podpisanie warunków uczestnictwa w programie
  3. Wpłacenie opłaty wpisowej ~1100 PLN na konto:

    FOSTER
    Bank BGŻ
    Konto: 28 2030 0045 1110 00000239 9090
    Z dopiskiem: High School
    WSZYSTKIE WPŁATY DOKONYWANE SĄ W ZŁOTÓWKACH
  4. Dostarczenie dokumentów wymaganych przez fundację
  5. Wpłacenie pierwszej raty w wysokości 6 000 PLN
  6. Wpłacenie drugiej raty - w zależności od terminu składania aplikacji oraz opłacenie orientation w Nowym Jorku 
  7. Wpłacenie opłaty SEVIS w wysokości 180 USD
  8. Otrzymanie dokumentu DS-2019
  9. Wizyta w ambasadzie i otrzymanie wizy
  10. Spotkanie informacyjne w Warszawie
  11. Znalezienie oferty rodziny goszczącej i szkoły średniej w USA
  12. Wylot do Nowego Jorku w terminie wyznaczonym przez Fundację PAX
  13. Szkolenie w Nowym Jorku i transfer do rodziny goszczącej.
  14. Rozpoczęcie roku szkolnego w USA

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jadę z Fostera, tylko, że z SHARE ;) I tez nie mam jeszcze rodziny...! ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha dzieki bogu przynajmniej nie jestem jedyny :D

      Usuń
  3. https://www.facebook.com/groups/367157109983975/

    OdpowiedzUsuń
  4. To pierwszy blog prowadzony przez chłopaka-wymieńca na jaki się natknęłam ;) Do tej pory czytałam tylko blogi dziewczyn, a ponieważ one mają momentami bardziej płytkie spojrzenie na świat to z ich blogów niewiele można się dowiedzieć. Cieszę się, że poznam taką wymianę z punktu widzenia chłopaka. Mam nadzieję, że niedługo dostaniesz rodzinę i polecisz do stanów spełniać swój American Dream ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. Młody zapomniał dodać że od 4 dni siedzi w Wisconsin :-) LOL
    Zacznij wreszcie pisać tego bloga porządnie i podziel się wrażeniami z pierwszych dni z czytelnikami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ktoś tu zaraz dostanie bana kto wie kto to taki \o/

      Usuń
  6. Zwiedzam blogi nowych wymieńców, a tu bum - chłopak. Wiem, nie tylko ja wyrażam ten podziw. :-P Coś mi się wydaje, że będziesz tu rodzynkiem, tylko pisz, pisz, pisz! Trafiłeś do tego samego stanu, w którym ja miałam okazję spędzić rok. Baw się dobrze!

    OdpowiedzUsuń